Garantie & klachten

Garantie

Wij geven om onze producten en doen logischerwijze ons best om deze in topconditie aan u te leveren. Toch komt het wel eens voor dat er een bestelling kapot gaat tijdens transport of dat er iets anders gebeurt waardoor u aanspraak kunt maken op garantie.

Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Voor sommige producten geldt ook een extra garantie. Deze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie.

Onze extra garantie is een half jaar geldig, vanaf de datum waarop u de bestelling ontvangen heeft.

U kunt het product naar ons toesturen, zodat wij deze kunnen beoordelen en het product kunnen (laten) maken, het product kunnen vervangen of de kosten kunnen vergoeden. Indien blijkt dat de schade is veroorzaakt door verkeerd gebruik door de klant, dan zijn de kosten voor eventuele reparatie voor rekening van de klant.

Indien blijkt dat de schade inderdaad onder de garantie valt, dan vergoeden we achteraf ook de eventuele verzendkosten.

 

Klachten

Uiteraard doen wij er alles aan om klachten ten alle tijden te voorkomen.

Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@lavinta.nl. Binnen 48 uur zult u van ons een reactie ontvangen en binnen 2 weken kunt u een inhoudelijke reactie van ons verwachten. Wij streven ernaar uw klacht binnen een week op te lossen.

Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil.

Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.