Veelgestelde vragen

Hoe vaak wordt de collectie aangevuld?

Wij vullen onze collectie meestal wekelijks aan met nieuwe, prachtige vloerkleden. Je kunt in het productoverzicht sorteren op "Datum: van nieuw naar oud". Dan komen de meest recente vloerkleden bovenaan te staan.

Er zitten vouwen in het kleed

Wij versturen de meeste van onze kleden opgevouwen als pakket. Dit doen we om hoge  verzendkosten te voorkomen die we dan door moeten berekenen naar onze klanten.

Als het kleed net aankomt kunnen er dus vouwen inzitten. Wees gerust, deze vouwen zullen snel verdwijnen nadat u het heeft neergelegd. Eventueel kunt u het met de hand vlak wrijven. De meeste vouwen verdwijnen vrijwel direct, en binnen een paar dagen zullen alle vouwen verdwenen zijn.

Mocht u toch problemen blijven ondervinden neem dan gerust contact met ons op.

Heeft mijn vloerkleed onderhoud nodig?

Een vloerkleed heeft niet veel onderhoud nodig als u het normaal gebruikt. Wij raden u aan om uw kleed regelmatig te zuigen met een normale stofzuiger. Desgewenst kunt u textielverfrisser gebruiken. Uitkloppen en luchten eens per half jaar zal uw kleed zeker goed doen. Mocht u een vlek in uw vloerkleed hebben dan kun u het beste op internet kijken wat u kunt doen. Iedere vlek heeft een andere behandeling nodig.

Een vlek in het vloerkleed, en nu?

Allereerst dept u de vlek met water en eventueel een beetje schoonmaakazijn of zeep. Gebruik niet teveel. Je hebt dan kans dat je een grote witte vlek op je vloerkleed krijgt. Na het deppen kunt u het even goed laten drogen. Daarna kunt u de vlek opnieuw beoordelen en op internet zoeken wat te doen bij een bepaalde vlek. Koffievlekken hebben een andere behandeling nodig dan bijvoorbeeld wijnvlekken. 

Kan ik een bepaald tapijt in een andere maat bestellen?

Bijna al onze vloerkleden zijn unieke exemplaren waar er maar één van is. Het is dus niet mogelijk om een bepaald vloerkleed in een andere maat te bestellen. Wel kunnen we kijken of we een verglijkbaar kleed kunnen krijgen in uw gewenste maat. Neem in dat geval contact met ons op.

Wanneer wordt het vloerkleed geleverd?

Zodra uw order bij ons binnenkomt, wordt het vloerkleed automatisch voor u gereserveerd op onze website. Niemand anders kan het meer bestellen. Immers is er van elk vloerkleed maar één exemplaar beschikbaar. Wij gaan uw zending voorbereiden, inpakken en versturen.

U krijgt van ons een Track en Trace code waarmee u uw zending kunt volgen. In de regel versturen wij uw kleed binnen 1 á 2 werkdagen. In veel gevallen wordt het dan de volgende werkdag geleverd, maar soms kan het iets langer duren. Raadpleeg hiervoor uw tracking code.

Wat gebeurt er als het vloerkleed wordt aangeboden en ik ben niet thuis?

Wij versturen het vloerkleed verzekerd en aangetekend. Dit betekent dat alleen u of uw huisgenoot het kleed in ontvangst kan nemen en hiervoor moet tekenen. De post kan het dus niet bij de buren leveren, tenzij u dit zelf aangeeft middels een briefje op de deur.

Bent u niet thuis? Dan komt de chauffeur de volgende dag weer. Mocht u ook dan niet thuis zijn dan geeft de chauffeur het pakket af bij het dichtstbijzijnde afhaalpunt. U krijgt een briefje in de bus met daarop het adres. Met een legitimatiebewijs kunt u het daar ophalen. Wij verpakken de kleden zo dat het in de meeste gevallen handzame pakketten zijn.

Doen jullie ook aan samenwerking?

In principe zijn wij altijd geinteresseerd in een leuke samenwerking. Dus als je een goed idee hebt of een leuk voorstel, dan hoeren wij dat graag. Neem gerust contact met ons op via info@lavinta.nl

Zit er garantie op mijn kleed?

U heeft natuurlijk garantie op alle producten die u bij ons koopt. Onze garantie is een half jaar geldig en gaat in vanaf de datum waarop u uw bestelling ontvangt.

Heeft u schade aan uw vloerkleed? Dan zullen wij in eerst bepalen wat de oorzaak van de schade is, valt de schade inderdaad onder garantie dan zullen wij alle kosten van het herstellen vergoeden (ook de eventuele verzendkosten). Als u naar de garantie verwijst en er wordt geoordeeld dat de schade is veroorzaakt door verkeerd gebruik door de klant, moet de klant de kosten van eventuele reparatie betalen.

Kan ik korting krijgen als ik meerdere vloerkelden bestel?

Indien u meerdere vloerkleden wilt bestellen, kunt u altijd contact met ons opnemen. Geeft u daarbvij aan om welke kleden het gaat en wij zullen u informeren over een eventuele korting.

Ik ben een interieur designer / professionele verkoper. Doen jullie aan samenwerking?

Wij doen zaken met verschillende professionele verkopers en interieur designers in binnen- en buitenland.

Indien u wilt samenwerken kunt u contact met ons opnemen op een eventuele samenwerking te bespreken.

Ik heb een andere vraag, wat nu?

Zit uw vraag er niet bij?

Neem gerust contact met ons op via info@lavinta.nl

Wij zullen proberen uw vraag binnen 24 uur te beantwoorden.