Veelgestelde vragen
Wij vullen onze collectie meestal wekelijks aan met nieuwe, prachtige vloerkleden. Standaard toont ons productoverzicht de nieuwste kleden bovenaan. Een vloerkleed dat recent is toegevoegd aan onze collectie krijgt voor een week het label "nieuw". Zo zie je direct wat recent is toegevoegd.
Een vloerkleed heeft niet veel onderhoud nodig als u het normaal gebruikt. Wij raden aan om het kleed regelmatig te zuigen met een normale stofzuiger. Desgewenst kunt je textielverfrisser gebruiken. Uitkloppen en luchten eens per half jaar zal het kleed zeker goed doen. Mocht je een vlek in je vloerkleed hebben dan kun je het beste op internet kijken wat je het beste kunt doen. Iedere vlek heeft een andere behandeling nodig.
Allereerst dep je de vlek met water en eventueel een beetje schoonmaakazijn of zeep. Gebruik niet teveel. Na het deppen kunt je het even goed laten drogen. Daarna kun je de vlek opnieuw beoordelen en op internet zoeken wat te doen bij een bepaalde vlek. Koffievlekken hebben een andere behandeling nodig dan bijvoorbeeld wijnvlekken.
Wij versturen de meeste van onze kleden opgevouwen als pakket. Dit doen we om hoge verzendkosten te voorkomen die we dan door moeten berekenen naar onze klanten.
Als het kleed net uit de verpakking is gehaald kunnen er dus vouwen inzitten. Wees gerust, deze vouwen zullen snel verdwijnen nadat u het kleed heeft neergelegd. Eventueel kunt u het met de hand vlak wrijven. De meeste vouwen verdwijnen vrijwel direct, en binnen een paar dagen zullen alle vouwen verdwenen zijn.
Mocht u toch problemen blijven ondervinden neem dan gerust contact met ons op.
Bijna al onze vloerkleden zijn unieke exemplaren waar er maar één van is. Het is dus niet mogelijk om een bepaald vloerkleed in een andere maat te bestellen. Wel kunnen we kijken of we een vergelijkbaar kleed kunnen krijgen in uw gewenste maat. Neem in dat geval contact met ons op.
Zodra uw order bij ons binnenkomt, wordt het vloerkleed automatisch voor je gereserveerd op onze website. Niemand anders kan het meer bestellen. Wij gaan je zending voorbereiden, inpakken en versturen.
Je krijgt van ons een Track en Trace code waarmee je je zending kunt volgen. In de regel versturen wij je kleed binnen 1 á 2 werkdagen. In veel gevallen wordt het dan de volgende werkdag geleverd, maar soms kan het iets langer duren. Raadpleeg hiervoor uw tracking code.
Wij versturen het vloerkleed verzekerd en aangetekend. Dit betekent dat alleen jij of je huisgenoot het kleed in ontvangst kan nemen en hiervoor moet tekenen. De post kan het dus niet bij de buren leveren, tenzij je dit zelf aangeeft middels een briefje op de deur.
Bent je niet thuis? Dan komt de chauffeur de volgende dag weer langs. Mocht je ook dan niet thuis zijn dan geeft de chauffeur het pakket af bij het dichtstbijzijnde afhaalpunt. Je krijgt dan een briefje in de bus met daarop het adres. Met een legitimatiebewijs kun je het daar ophalen. Wij verpakken de kleden zo dat het in de meeste gevallen handzame pakketten zijn.
Share information about your products, policies or services.
Vanzelfsprekend heb je garantie op alle vloerkleden die je bij ons koopt. Onze garantie is een half jaar geldig en gaat in vanaf de datum waarop je de bestelling ontvangt.
Heb je schade aan uw vloerkleed? Dan zullen wij in eerst bepalen wat de oorzaak van de schade is, valt de schade inderdaad onder garantie dan zullen wij alle kosten van het herstellen vergoeden (ook de eventuele verzendkosten). Als je naar de garantie verwijst en er wordt geoordeeld dat de schade is veroorzaakt door verkeerd gebruik door de klant, moet de klant de kosten van eventuele reparatie betalen.
Onze vloerkleden zijn allemaal handgemaakt. Handgemaakte kleden kunnen natuurlijke imperfecties hebben.
Zo kan een kleed niet perfect recht zijn of zijn er kleine imperfecties en slijtages die het kleed juist die unieke uitstraling geven in vergelijking met een machine gemaakt vloerkleed. Kiezen voor een handgemaakt vloerkleed is vaak een bewuste keuze; men zoek iets unieks, iets echts, iets met een historie, en iets dat juist niet zo perfect is. Dat zie je en dat voel je!
Wij doen zaken met verschillende professionele verkopers en interieur designers in binnen- en buitenland.
Indien u wilt samenwerken kunt u contact met ons opnemen op een eventuele samenwerking te bespreken.
Zit je vraag er niet bij?
Neem gerust contact met ons op via info@lavinta.nl
Wij zullen proberen je vraag binnen 24 uur te beantwoorden.
Geen ander item kan zo snel een kamer een geheel andere look of uitstraling geven dan een mooi vloerkleed.
Een vloerkleed kan daarom soms een overweldigende indruk maken in je kamer. Leg kleed rustig neer op de bestemde plek, en laat het daar even liggen. Wellicht zit er nog een vouw in het kleed, of oogt de kamer wat drukker. Geen paniek! In de meeste gevallen zult je snel gewend zijn aan het nieuwe vloerkleed. Ook eventuele vouwen zullen snel verdwijnen.
Mocht u na een paar dagen nog steeds twijfels hebben, haal het kleed dan even weg. In veel gevallen zul je opmerken dat je kamer er heel kaal uit ziet, en dat je snel het kleed terug wilt plaatsen. En mocht je onverhoopt nog steeds van mening zijn dat het kleed toch niet de juiste is, dan kun je het uiteraard aan ons retourneren.